Скрипторий: Background - mechanical symbiosis (guns & gears)
Назад к списку всех объектов Guns & GearsКак это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
НЕТ ПЕРЕВОДАBackground - mechanical symbiosis (guns & gears)
Mechanical Symbiosis
Background
Source Guns & Gears
Whether you purposefully took it on or had it thrust upon you, a bronze, clockwork object latched onto some part of your body. It may have sunk its needles into you or locked its spidery legs around your neck, torso, or upper arm. Some entity or spirit lives in this collection of gears and wires—whether or not other people hear its whispers is up to you. The entity may be an ancient, terrible being that has razed villages with its hosts, or it may be a brilliant, starry-eyed child who barely understands you're not part of its own body.
You have studied and searched for information on these rare, crab-like machines, leaving you an expert in the binding of elemental spirits or mortal souls to mechanical objects. Though you have several theories on what the symbiotic entity might be, you have no definitive answers—this may be why you're adventuring in the first place, or perhaps you've made a deal with someone to get it removed. The entity might talk to you periodically, or it might only speak when it wants you to do something in particular or finds the two of you in danger. You and the GM should decide on the entity's motivations, or if the motivations should be a secret known only to the GM.
Choose two ability boosts. One must be to Intelligence or Wisdom, and one is a free ability boost.
You're trained in the Arcana skill and an additional skill in which the clockwork entity is well-versed, determined by the GM. Any time you attempt a skill check for the entity's skill, the GM can offer you a +1 circumstance bonus to the check, as though the entity were Aiding you. If you accept but fail the check, the entity clenches up and you are stunned 1 (stunned 2 on a critical failure).
Whether you purposefully took it on or had it thrust upon you, a bronze, clockwork object latched onto some part of your body. It may have sunk its needles into you or locked its spidery legs around your neck, torso, or upper arm. Some entity or spirit lives in this collection of gears and wires—whether or not other people hear its whispers is up to you. The entity may be an ancient, terrible being that has razed villages with its hosts, or it may be a brilliant, starry-eyed child who barely understands you're not part of its own body.
You have studied and searched for information on these rare, crab-like machines, leaving you an expert in the binding of elemental spirits or mortal souls to mechanical objects. Though you have several theories on what the symbiotic entity might be, you have no definitive answers—this may be why you're adventuring in the first place, or perhaps you've made a deal with someone to get it removed. The entity might talk to you periodically, or it might only speak when it wants you to do something in particular or finds the two of you in danger. You and the GM should decide on the entity's motivations, or if the motivations should be a secret known only to the GM.
Choose two ability boosts. One must be to Intelligence or Wisdom, and one is a free ability boost.
You're trained in the Arcana skill and an additional skill in which the clockwork entity is well-versed, determined by the GM. Any time you attempt a skill check for the entity's skill, the GM can offer you a +1 circumstance bonus to the check, as though the entity were Aiding you. If you accept but fail the check, the entity clenches up and you are stunned 1 (stunned 2 on a critical failure).